10 fantastiske grunde til at blive bartender

Date:

Share post:

Hvis det at kunne sige, at du er bartender ikke er nok for dig, vil jeg lige dele 10 helt igennem fantastiske grunde til, hvorfor jeg blev bartender.

  1. Jeg arbejder færre timer end digJeg har cirka 30 timer om ugen, men inklusive drikkepenge tjener jeg sikkert flere penge end du gør.
  2. Jeg står op efter din frokostpause, og ingen undrer sigJeg kan sove så længe jeg vil, for min arbejdsplads åbner først når din lukker.
  3. Jeg fester til kl 05 om natten, og får penge for detBare fordi jeg står bag baren, betyder det ikke, at jeg ikke nyder mit job. Hvis jeg ikke gjorde, ville jeg finde et andet sted at arbejde.
  4. Jeg kan feste om mandagen, og ingen ser skævt til migLørdage i byen er overbefolkede og overvurderede. Mandage til gengæld… hyggeligt, sjovt, og masser af søde piger, man rent faktisk kan komme i snak med.
  5. “Skiferie? Klart, jeg skal bare lige have byttet et par vagter!”Kan du (og din andre 8-16-venner) tage på en spontan ferie når I vil? Nej, vel.
  6. At jeg står bag baren gør mig automatisk 50 % mere attraktivDet gør mig mystisk, magtfuld, eftertragtet. Jeg er blevet drømmeobjektet for cirka halvdelen af singlerne i baren den aften—og for din date. Nedtur, hva’?
  7. Jeg ser Champions League, Premier League, NFL og La Liga i arbejdstiden, og får penge for detSamtidig med at du sidder og følger kampen på en langsom hjemmeside, der opdateres en gang i minuttet, sidder jeg og ser den i HD på 60″ fladskærmen i baren.
  8. Flirt er ikke kun acceptabelt, det står i jobbeskrivelsenIndrøm bare, at det slår alle personalegoder i din kontrakt.
  9. Selv på et tætpakket diskotek kan jeg skaffe en omgang på under fem minutterFra min erfaring ved jeg, hvordan jeg skal gå til opgaven med at komme forrest i køen—mit system er min hemmelighed, og du skal kende mig usandsynligt godt, for at jeg lærer dig mine tricks. Ofte kender jeg også bartenderen, hvilket gør det endnu nemmere.
  10. Jeg har masser af kvindelige kollegaer – og de er alle sammen hamrende lækreAlle bartendere er lækre – ingen barchefer vil ansætte en grim bartender.

3 COMMENTS

  1. Det her er vel forhåbentlig en Joke? Jeg har været bartender i 5 år snart og mange af disse “Grunde”, er helt ved siden af! Det er direkte pinligt at læse..

  2. fantastiske = fantasiforladte

    Det lyder betænkelig meget som noget, der kunne have stået i ‘M!’ for et årti siden.

Comments are closed.

spot_img

Related articles

Ny EU-dom: Alkoholfri drikke må ikke kaldes “gin” – heller ikke som ‘non-alcoholic gin’

EU-dommen slår fast: Hvis en drik ikke indeholder alkohol, må den ikke markedsføres eller kaldes “gin” — heller ikke som “non-alcoholic gin” eller lignende. Det betyder, at alkoholfri “gin-alternativer” bliver nødt til at droppe navnet gin og finde et alternativt navn, selv om flasken klart angiver, at drikken er uden alkohol. Beslutningen kommer efter en klage mod en producent, der markedsførte en drik som ”Virgin Gin Alkoholfr

Mount Gay lancerer ny Silver – et frisk pust til hvid rom

Den klassiske romproducent Mount Gay relancerer sin premium-white rum som Mount Gay Silver — en rom der kombinerer traditionelt pot-still destillat med avanceret filtrering og fadlagring for at skabe en mere kompleks hvid rom end typisk. Silver bringer ny energi til bartendere og rumentusiaster med frisk, aromatisk profil og stor fleksibilitet i cocktails.

Marie Brizard Wine & Spirits har købt en majoritetsandel i Interbrands Denmark

Den franske koncern Marie Brizard Wine & Spirits har opkøbt en majoritetsandel af Interbrands Denmark, en af landets mest erfarne distributører. Opkøbet kan få mærkbare konsekvenser for barer, restauranter og detailhandlen, da MBWS’ brands – som Marie Brizard-likører, sirupper og Sobieski Vodka – kan få øget synlighed og aktivitet på det danske marked. Interbrands får samtidig stærkere international opbakning, hvilket kan åbne for nye lanceringer, større markedsføring og et mere fokuseret brandsetup.

Cherry Heering: En dansk likørklassiker med globalt præg

Cherry Heering har siden 1818 været Danmarks ikoniske kirsebærlikør — skabt af grundlæggeren Peter F. Heering i en kælder i København. Lige fra de første eksportskibe i 1830’erne til nutidens globalt anerkendte drinks har likøren præget cocktailkulturen verden over med sin karakteristiske kirsebærsmag og klassiske opskrift. Den er stadig essentiel i legendariske cocktails som Singapore Sling og Blood & Sand — et symbol på dansk bartendinghistorie og global spiritusarv.