Pubber for velgørenhed

Date:

Share post:

I den forgangne weekend smed ansatte fra 8 pubber i Århus arbejdstøjet og trak i fodboldstøvler, shorts og spilletrøjer. Målet var at skaffe penge til Ønskefonden, midlet var en fodboldturnering. Hovedpræmien en flot pokal og håneretten.

TV2 Østjylland var mødt op for at forevige turneringen, og reporteren var da også ovre for at interviewe undertegnede, desværre mente hun ikke, at holdet viste nok “kampgejst”, så det blev ved snakken. Selv da jeg sagde til hende, at vi da selvfølgelig vandt, var det ikke nok – hun skulle blive klogere.
Victorious!

For efter knap fem timers ventetid, kunne jeg, sammen med resten af holdet, hæve sejrspokalen, efter at have slået de forsvarende mestre, Bridgewater, i finalen.

Da havde vi kæmpet os igennem seks nervepirrende kampe, for der blev slåsset gjorde der. Når man tager en række englændere, irere, skotter og danskere, og sætter sammen i en fodboldturnering, så er den vigtigste præmie ikke pokalen eller æren. Nej, det er håneretten, en ret der med garanti vil blive brugt, ligesom den er blevet det i alle de andre turneringer af forskellig art, der er mellem pubberne i Århus.

Årets pub cup var kun nummer to i rækken, men eventen er så populær, at det er stensikkert, at den er tilbagevendende. Allerede nu står der yderligere to hold klar til næste års turnering. Arrangørerne har også grund til at være tilfredse – der blev samlet omkring kr. 8.000,00 ind på denne solrige søndag.

Se TV2 Østjyllands indslag her

Om Ønskefonden

Landsforeningens formål:

At opfylde et højeste ønske for børn og unge mellem 3 og 18 år, der bor i Danmark og lider af en uhelbredelig eller livstruende sygdom.

Baggrund

Landsforeningen Ønskefonden er stiftet på privat initiativ den 24. april 1999. Foreningen modtager ikke midler fra det offentlige, og er derfor helt afhængig af støtte fra medlemmer, foreninger, klubber, loger, fonde, legater, erhvervsliv m.v. Foreningen er uafhængig af politiske partier og religiøse bevægelser.

Arbejdet udføres på basis af frivillig og ulønnet arbejdskraft, der går således ikke store beløb til lønninger og honorarer til bestyrelse og hjælpere.

Af ønsker der er opfyldt kan nævnes ting som:

  • DAD spiller koncert i et barns stue
  • Ture til Disney Land
  • Dyrepasser, brandmand mm. for en dag
  • Computere
  • Skiture
  • Og meget, meget mere

Du kan læse mere om Ønskefonden, samt melde dig ind, ansøge om et ønske eller yde et bidrag på denne adresse: www.onskefonden.dk

Previous article
Next article

2 COMMENTS

  1. Godt initiativ!

    Er “Pubs for velgørenhed” en organisation eller “klub” man kan kontakte? Kunne de ikke overtales til at indsamle kuglepenne til Afrika i hverdagen? Pensforkids.dk betaler portoen til Afrika. Se også http://www.pensforkids.dk

Comments are closed.

spot_img

Related articles

Ny EU-dom: Alkoholfri drikke må ikke kaldes “gin” – heller ikke som ‘non-alcoholic gin’

EU-dommen slår fast: Hvis en drik ikke indeholder alkohol, må den ikke markedsføres eller kaldes “gin” — heller ikke som “non-alcoholic gin” eller lignende. Det betyder, at alkoholfri “gin-alternativer” bliver nødt til at droppe navnet gin og finde et alternativt navn, selv om flasken klart angiver, at drikken er uden alkohol. Beslutningen kommer efter en klage mod en producent, der markedsførte en drik som ”Virgin Gin Alkoholfr

Mount Gay lancerer ny Silver – et frisk pust til hvid rom

Den klassiske romproducent Mount Gay relancerer sin premium-white rum som Mount Gay Silver — en rom der kombinerer traditionelt pot-still destillat med avanceret filtrering og fadlagring for at skabe en mere kompleks hvid rom end typisk. Silver bringer ny energi til bartendere og rumentusiaster med frisk, aromatisk profil og stor fleksibilitet i cocktails.

Marie Brizard Wine & Spirits har købt en majoritetsandel i Interbrands Denmark

Den franske koncern Marie Brizard Wine & Spirits har opkøbt en majoritetsandel af Interbrands Denmark, en af landets mest erfarne distributører. Opkøbet kan få mærkbare konsekvenser for barer, restauranter og detailhandlen, da MBWS’ brands – som Marie Brizard-likører, sirupper og Sobieski Vodka – kan få øget synlighed og aktivitet på det danske marked. Interbrands får samtidig stærkere international opbakning, hvilket kan åbne for nye lanceringer, større markedsføring og et mere fokuseret brandsetup.

Cherry Heering: En dansk likørklassiker med globalt præg

Cherry Heering har siden 1818 været Danmarks ikoniske kirsebærlikør — skabt af grundlæggeren Peter F. Heering i en kælder i København. Lige fra de første eksportskibe i 1830’erne til nutidens globalt anerkendte drinks har likøren præget cocktailkulturen verden over med sin karakteristiske kirsebærsmag og klassiske opskrift. Den er stadig essentiel i legendariske cocktails som Singapore Sling og Blood & Sand — et symbol på dansk bartendinghistorie og global spiritusarv.