Carlsberg omsætning på deres nye alkoholfrie øl steg i 2014 steg med 21 pct. Produktionen er nu oppe på 360.00 liter og omsætningen er steget med 2,5 mio. kr.
Alkoholfri øl har i løbet af det seneste årti rykket sig fra nicheprodukt til fast del af mange danskeres drikkevaner — og især for barer og restauranter tegner udviklingen sig som et stærkt potentiale. Carlsberg rapporterer nemlig markant vækst i deres 0%-segment, og efterspørgslen kommer både fra private forbrugere og on-trade (barer, caféer, restauranter).
Nye tal fra Nielsens Dagligvare Indeks viser, at salget af Carlsbergs alkoholfrie øl Carlsberg Nordic går godt.
Erhvervsavisen Børsen har fået tallene, som viser, at der har været en stigning på 21 pct. i omsætningen fra 12,4 mio. kr. i 2014 til lidt over 15 mio. kr. i 2015.
“Der er ingen tvivl om, at Nordic er en succes for os,” udtaler Jeppe Boel, senior brand manager for Carlsberg, og tilføjer:
“Vi har fået indfriet vores mål for de første år og så lidt mere til. Det er vi meget tilfredse med.”
Med den stigende omsætning er fuldt en forøgelse i ølproduktionen, som i 2015 var på 360.000l.
Kilde: Fødewatch

