Involvér kunden – lav unikke drinks

Date:

Share post:

Hvis du vil have kunder der kommer igen og igen, så prøv at involvere kunden i tilberedningsprocessen af “unikke” drinks. Det er klart, at det selvfølgelig ikke skal tage overhånd, og i en travl bar er det måske ikke så god en idé, men så er der heldigvis mange andre måder at involvere kunden på.

Der er mange måder at gøre det på, alt lige fra at lade kunden bestemme ingredienserne, til at lade vedkommende lave drinken, fx ved at kunden selv shaker den. En anden måde er “100 kr. shot’et”, som du kan læse om her.

100 kr. shot’et

Et sjov og alternativ måde at involvere kunden på, er det shot, jeg kalder “100 kr. shot’et”:

  1. Tag et stort shotglas (4-5 cl).
  2. Få en 100 kr. seddel af kunden (det skal være en seddel, ellers kan det ikke laves).
  3. Lokalisér sedlens serienummer.
  4. Læs fra venstre mod højre, og stop ved det 1. tal.
  5. Tæl fra venstre mod højre på hylden med spiritus, og tag den tilsvarende flaske.
  6. Hæld denne spiritus 1/3 op i shotglasset.
  7. Tag sedlen, og find det 2. tal i serienummeret.
  8. Find den tilsvarende flaske på hylden.
  9. Hæld denne spiritus 1/3 op i shotglasset.
  10. Find for sidste gang sedlen frem.
  11. Find det 3. tal i serienummeret, og processen med spiritushylden.
  12. Hæld den fundne spiritus 1/3 op i glasset.
  13. Behold sedlen som betaling.
  14. Servér.

Eksempel

  1. Du får en 100 kr. seddel af kunden med følgende serienummer: 253673P.
  2. Tag flaske nummer 2 fra venstre på hylden.
  3. Hæld indholdet 1/3 op i shotglasset.
  4. Tag flaske nummer 5 fra venstre på hylden.
  5. Hæld indholdet 1/3 op i shotglasset.
  6. Tag flaske nummer 3 fra venstre på hylden.
  7. Hæld indholdet 1/3 op i shotglasset.

Det giver garanteret unikke drinks hver gang, og det er (som regel) sjovt for kunden at drikke dem, fordi ingen på forhånd aner, hvad shot’et smager af, og kunden har været inddraget i købsprocessen.

Hvordan involverer du dine kunder i dagligdagen?

spot_img

Related articles

Kasper Ryttersgaard Jacobsen bliver ny ejer og administrerende direktør i Strandgaarden

Strandgaarden, en af Danmarks mest traditionsrige importører og distributører af vin og spiritus, får ny administrerende direktør og...

Jobnyt: Lars Anton Sand Christensen skifter til Bardjus

Lars Anton Sand Christensen tiltræder i januar som Country Manager hos Bardjus og skifter fra Original Tender efter flere år i bar- og brandbranchen.

MONIN vinder “Best European Food & Beverage Supplier 2025” – en markant sejr for kaffe- og cocktailscenen

MONIN er blevet kåret som “Best European Food & Beverage Supplier 2025” ved European Coffee Symposium i Berlin. En markant anerkendelse af brandets rolle i kaffe-, cocktail- og hospitalitybranchen – og et stærkt signal til professionelle over hele Europa.

Ny EU-dom: Alkoholfri drikke må ikke kaldes “gin” – heller ikke som ‘non-alcoholic gin’

EU-dommen slår fast: Hvis en drik ikke indeholder alkohol, må den ikke markedsføres eller kaldes “gin” — heller ikke som “non-alcoholic gin” eller lignende. Det betyder, at alkoholfri “gin-alternativer” bliver nødt til at droppe navnet gin og finde et alternativt navn, selv om flasken klart angiver, at drikken er uden alkohol. Beslutningen kommer efter en klage mod en producent, der markedsførte en drik som ”Virgin Gin Alkoholfr