Copenhagen Cocktail

Date:

Share post:

Så fik København sin egen signaturcocktail!

I forbindelse med Copenhagen Cooking, der er en madfestival, der har præget hovedstaden i uge 35/2009, blev der afholdt cocktailkonkurrence på hotel St. Petri.

En signaturcocktail er en cocktail/drink, der symboliserer eller brand’er et produkt/en service eller lignende – i dette tilfælde en by. Af andre signaturcocktails kan nævnes Manhattan, Singapore Sling, Cuba Libre og Long Island Iced Tea.

Og hvad hedder drinken så? Jo, den hedder såmænd noget så originalt som “Copenhagen”, og her er opskriften:

Ingredienser

  • 5 cl. Bols Genever
  • 2 cl. Cherry Heering Liqueur
  • 2 cl. friskpresset limejuice
  • 2 cl. sukkersirup
  • 1 stænk Angustora Bitter
  • 1 Orange-twist

Fremgangsmåde

  1. Genever, Cherry Heering, sirup, Angustora og limejuice shakes grundigt.
  2. Cocktailen sies op i et højstilket glas.
  3. Pynt med en orange-twist
  4. Servér.

 

2 COMMENTS

  1. Er der nogen der har prøvet den her drink?
    Jeg vil virkelig gerne se om den er noget ved.

    Men Mojitos er og bliver det bedste! 🙂

    • Jeg har det stadig til gode, men jeg har så heller ikke været i byen i umindelige tider 🙂

Comments are closed.

spot_img

Related articles

Kasper Ryttersgaard Jacobsen bliver ny ejer og administrerende direktør i Strandgaarden

Strandgaarden, en af Danmarks mest traditionsrige importører og distributører af vin og spiritus, får ny administrerende direktør og...

Jobnyt: Lars Anton Sand Christensen skifter til Bardjus

Lars Anton Sand Christensen tiltræder i januar som Country Manager hos Bardjus og skifter fra Original Tender efter flere år i bar- og brandbranchen.

MONIN vinder “Best European Food & Beverage Supplier 2025” – en markant sejr for kaffe- og cocktailscenen

MONIN er blevet kåret som “Best European Food & Beverage Supplier 2025” ved European Coffee Symposium i Berlin. En markant anerkendelse af brandets rolle i kaffe-, cocktail- og hospitalitybranchen – og et stærkt signal til professionelle over hele Europa.

Ny EU-dom: Alkoholfri drikke må ikke kaldes “gin” – heller ikke som ‘non-alcoholic gin’

EU-dommen slår fast: Hvis en drik ikke indeholder alkohol, må den ikke markedsføres eller kaldes “gin” — heller ikke som “non-alcoholic gin” eller lignende. Det betyder, at alkoholfri “gin-alternativer” bliver nødt til at droppe navnet gin og finde et alternativt navn, selv om flasken klart angiver, at drikken er uden alkohol. Beslutningen kommer efter en klage mod en producent, der markedsførte en drik som ”Virgin Gin Alkoholfr