Erik den røde kåret!

Date:

Share post:

I mandags afholdte Schweppes deres første Nordic cocktail konkurrence på Restaurant Clou i København. Til konkurrencen var der 8 deltagere som alle havde kreeret en cocktail baseret på det nordiske.

Alle 8 deltager fik mulighed for at lave deres signatur cocktail for dommerne, hvorefter de fik mulighed for at lave smagsprøver til de optrådte gæster, så de også havde mulighed til at smage de lækre cocktails.
Efter dommerne havde smagt på de forskellige cocktails og diskuteret, var de enige om hvem vinderen var. Det var den 19-årige Theodor Kier som foran en række professionelle bartendere løb med sejren med sin cocktail: Erik den Røde.
Som hovedpræmie vil Theodor få en rejse til Bar convent i berlin. Et middag for to til Restaurant Clou til en værdi af 5.600 kr.
Ligeledes vil Theodor få mulighed for at lave sin cocktail for Skandinaviens største videokanal: DrinksMeisterTv

Den er enkel, den er nem at lave selv, og så er den baseret på klassiske nordiske ingredienser med en intens, nordisk friskhed i smagen. Juryen var ikke i tvivl, da titlen Årets New Nordic Drink 2013 skulle uddeles.
“Med de kreative og originale sammensætninger fra de otte finalister var der tæt løb til det sidste, men valget faldt på Wild Card finalist Theodor Kier, som i sine kombinationer af cocktailen Erik Den Røde har skabt en meget enkel og unik drink. Ud over at indeholde klassiske nordiske ingredienser kombineret på en forfriskende måde, så er Erik Den Røde også æstetisk og den er nem at lave selv, hvilket var en af konkurrencebetingelserne”, forklarer jurymedlem Kirsten Holm fra K Bar.

Opskriften på Erik Den Røde:
2 cl. Tanqueray No. Ten Gin
2 cl. Rød Aalborg
3 cl. Hyldebærsaft
6 cl. Schweppes Ginger Ale
Revet ingefær

spot_img

Related articles

Kasper Ryttersgaard Jacobsen bliver ny ejer og administrerende direktør i Strandgaarden

Strandgaarden, en af Danmarks mest traditionsrige importører og distributører af vin og spiritus, får ny administrerende direktør og...

Jobnyt: Lars Anton Sand Christensen skifter til Bardjus

Lars Anton Sand Christensen tiltræder i januar som Country Manager hos Bardjus og skifter fra Original Tender efter flere år i bar- og brandbranchen.

MONIN vinder “Best European Food & Beverage Supplier 2025” – en markant sejr for kaffe- og cocktailscenen

MONIN er blevet kåret som “Best European Food & Beverage Supplier 2025” ved European Coffee Symposium i Berlin. En markant anerkendelse af brandets rolle i kaffe-, cocktail- og hospitalitybranchen – og et stærkt signal til professionelle over hele Europa.

Ny EU-dom: Alkoholfri drikke må ikke kaldes “gin” – heller ikke som ‘non-alcoholic gin’

EU-dommen slår fast: Hvis en drik ikke indeholder alkohol, må den ikke markedsføres eller kaldes “gin” — heller ikke som “non-alcoholic gin” eller lignende. Det betyder, at alkoholfri “gin-alternativer” bliver nødt til at droppe navnet gin og finde et alternativt navn, selv om flasken klart angiver, at drikken er uden alkohol. Beslutningen kommer efter en klage mod en producent, der markedsførte en drik som ”Virgin Gin Alkoholfr